Naslov FIZIOTERAPIJA KOD DJECE S CEREBRALNOM PARALIZOM
Naslov (engleski) PHYSIOTHERAPY IN CHILDREN WITH CEREBRAL PALSY
Autor Dinko Draženović
Mentor Jasmina Car (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište Ivanić-Grad Ivanić-Grad
Datum i država obrane 2021-09-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Fizikalna medicina i rehabilitacija
Sažetak Cerebralna paraliza (CP) kao pojam pri put u medicini se spominje tijekom dvadesetog stoljeća. To je zapravo klinički entitet, a ne bolest kao što većina ljudi misli. Najbolja definicija cerebralne paralize je skupina poremećaja koji uključuju odstupanje od normalnog pokreta i posture dijelova tijela, a nastaje zbog oštećenja prilikom razvoja nezrelog mozga. To je zapravo stanje čije oštećenje nema incidenciju daljnje progresije, ali je klinička slika promjenjiva. Etiologija cerebralne paralize nije u potpunosti razriješena i ne zna se točan uzrok. Međutim postoje različiti faktori koji utječu na stanje, a dijele se na prenatalne, perinatalne i postnatalne. Cerebralna paraliza je stanje koje se ne može u potpunosti izliječiti, ali pravodobnim otkrivanjem tj. dijagnozom uz pomoć raznih tehnoloških rješenja i prisustvom dobrog multidisciplinarnog tima možemo spriječiti danju progresiju te ostvariti produktivniji život pojedinca. Simptomi cerebralne paralize mogu se otkriti tijekom ranog djetetovog razvoja te se očituju na motoričkim, kognitivnim i psihološkim ograničenjima. Osim navedenog kod djece s cerebralnim poteškoćama mogu biti pridružene poteškoće s vidom, sluhom, poremećaj hranjenja te kao česta dijagnoza uz cerebralnu paralizu prisutna je i epilepsija. Klasifikacija cerebralne paralize se može podijeliti prema zahvaćenim ekstremitetima, a druga podjela temelji se na neurološkim disfunkcijama. Tijekom liječenja djeteta s cerebralnom paralizom, važno je što prije početi s terapijskim postupcima koje zahtijevaju ne samo jedan oblik terapije nego niz terapijskih procedura i koncepata koje se temelje na individualnom pristupu sa samim djetetom. Cerebralna paraliza zahtjeva individualan pristup kojeg provodi interdisciplinarni tim s ciljem olakšavanja svakodnevnih poteškoća djeteta, ne samo na motoričkoj nego i na kognitivnoj razini kako bi dijete samo i olakšano izvodilo aktivnosti svakodnevnog života.
Sažetak (engleski) Cerebral palsy (CP) as a term was first mentioned in medicine during the twentieth century. It is actually a clinical entity, not a disease as most people think. The best definition of cerebral palsy is a group of deformities that include movement disorders and posture of body parts and occurs due to damage during the development of immature brain. It is a condition that has no incidence of further progression. The etiology of cerebral palsy has not been completely resolved and the exact cause is unknown. However, there are various prenatal factors that affect the condition and they are divided into prenatal, perinatal and postnatal. Cerebral palsy is a condition that cannot be completely cured, but with timely detection, i.e., diagnosis with the help of various technological solutions and the presence of a good multidisciplinary team, can prevent further progression and achieve a more productive life of the individual. Symptoms of cerebral palsy can be detected during early child development, and are manifested by motor, cognitive, and psychological limitations. In addition to these symptoms, children with cerebral difficulties can have various conditions and diseases such as impaired vision, hearing, eating disorders, and as a common diagnosis with cerebral palsy, epilepsy is also present. The classification of cerebral palsy can be divided according to the affected extremities, and the second division is based on neurological dysfunctions. During the treatment of a child with cerebral palsy, it is important to start as soon as possible with therapeutic procedures that require not only one form of therapy but also a series of therapeutic procedures and concepts based on an individual approach with the child himself. Cerebral palsy requires an individual approach implemented by an interdisciplinary team with the aim of alleviating the child's daily difficulties, not only at the motor but also at the cognitive level so that the child can perform the activities of everyday life on his own with more ease.
Ključne riječi
cerebralna paraliza
dijagnoza
etiologija
klasifikacija
kvaliteta života
procjena
rehabilitacijski pristup
Ključne riječi (engleski)
assessment
cerebral palsy
classification
diagnosis
etiology
qualiti of life
rehabilitation approach
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:258:205325
Studijski program Naziv: Fizioterapija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) fizioterapije (bacc. physioth.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-01-05 11:06:56